onsdag 24 oktober 2012

Torka aldrig tårar


Såg sista avsnittet av Jonas Gardells Torka aldrig tårar utan handskar på SVTPlay igår. Så himla bra! Serien, boken och Jonas Gardell är väl förtjänt av all uppmärksamhet och alla positiva hyllningar den/de har fått.

Jag var till en början tveksam till om jag skulle se serien innan jag läst boken(/böckerna). Vad gäller filmatiserade böcker, så brukar jag alltid vilja bilda mig en egen uppfattning om karaktärerna istället för att låta mig påverkas av filmbolag och dylikas tolkningar. Men med tanke på att Gardells romansvit rymmer så mycket mer än vad vi fått se i serien, så kan jag knappt vänta tills jag får läsa Torka aldrig tårar utan handskar. Men då jag är på plats 26 i kön till boken på mitt bibliotek, så lär jag väl tvingas vänta till efter jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar